Jak stworzyć pomysłową i angażującą identyfikację wizualną firmy?
W tym artykule pomożemy Ci poznać podstawy brandingu, znaczenie posiadania spójnej tożsamości marki oraz podamy kilka wskazówek, na co zwrócić uwagę podczas projektowania nowoczesnej i angażującej identyfikacji wizualnej dla Twojej firmy.
Identyfikacja wizualna hotelu i restauracji Sjesta
Czym jest identyfikacja wizualna firmy?
Identyfikacja wizualna jest graficzną reprezentacją wartości, misji i osobowości firmy, która odzwierciedla się w jej spójnym wizerunku i stylu. Jest przemyślanym połączeniem wszystkich elementów, których firma używa do stworzenia swojego rozpoznawalnego i spójnego wyglądu, we wszystkich używanych materiałach brandingowych. Poprzez odpowiednio zaprojektowaną identyfikację wizualną, firma może skutecznie zaprezentować cechy i korzyści swojej oferty, w sposób łatwy do zrozumienia i zapamiętania przez odbiorców i potencjalnych klientów.
Podstawowym celem identyfikacji wizualnej jest nawiązanie emocjonalnego związku między firmą a jej klientami. Związek ten powinien odzwierciedlać podstawowe wartości i przesłanie firmy. Identyfikacja wizualna pomaga również w budowaniu zaangażowania i lojalności. Klienci chętniej identyfikują się z firmą, która prezentuje spójny i konsekwentny wizerunek. Ważne jest jednak, aby wizerunek ten był autentyczny i odpowiadał rzeczywistym wartościom i celom firmy a nie był jedynie chwytem marketingowym.
Identyfikacja wizualna tworząca unikalną tożsamość pomaga też w zdecydowanym odróżnieniu firmy od konkurencji oraz w pozyskiwaniu nowych klientów. Klienci często już po pierwszych kontaktach z materiałami brandingowymi firmy są w stanie łatwo i chętnie zidentyfikować firmę i oferowane przez nią usługi lub produkty.
Identyfikacja wizualna firmy Lear Logistyka
5 kluczowych elementów identyfikacji wizualnej
U podstaw projektowania identyfikacji wizualnej firmy leży pięć kluczowych elementów: logo, paleta kolorów, typografia, styl oraz zestaw materiałów wizualnych. Każdy z tych elementów warto dokładnie przemyśleć, aby stworzyć identyfikację unikalną i angażującą.
Logo firmy: Logo będzie jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementem identyfikacji wizualnej Twojej firmy. Będzie służyć jako podstawowy i skuteczny sposób budowania tożsamości firmy lub marki. Ważne jest, aby logo wyróżniało się na tle konkurencji, a jednocześnie jasno komunikowało wyjątkowość Twojej firmy. Tworząc logo, staraj się, aby było proste i łatwe do zapamiętania.
Paleta kolorów: Kolory, wywołując różne emocje i skojarzenia odgrywają nadrzędną rolę w identyfikacji wizualnej. Przy wyborze palety kolorów, zastanów się czy dane kolory dobrze odzwierciedlają Twoją firmę, branżę, oraz czy współgrają z grupą docelową Twoich klientów.
Typografia: Krój pisma, który wybierzesz dla swojej identyfikacji wizualnej, powinien pomóc w przekazaniu informacji w czytelny i estetyczny sposób. Upewnij się, że wybrana czcionka jest odpowiednia dla wiadomości, które chcesz przekazać.
Styl: Projektując styl identyfikacji wizualnej tworzysz jasny komunikat, czym jest Twoja firma, co reprezentuje, oraz do kogo dokładnie kieruje swoją ofertę. Inny styl identyfikacji przygotujesz dla młodych odbiorców, inny dla odbiorców dojrzałych. Inny oferując nowoczesne produkty np. technologiczne i inny dla usług, produktów spożywczych czy codziennego użytku. Właściwie dobrany i zaprojektowany styl identyfikacji wizualnej może znacząco ułatwić klientom utożsamienie się z Twoją firmą.
Materiały wizualne: obrazy to świetne narzędzia do eksponowania oferty lub opowiadania historii, które mogą pomóc wzmocnić przekaz Twojej firmy. Wybierając grafiki, zdjęcia lub wizualizacje, upewnij się, że odzwierciedlają wartości firmy lub marki i uzupełniają resztę identyfikacji wizualnej.
Biorąc pod uwagę powyższe elementy, możesz zaprojektować dla Twojej firmy spójną i pomysłową identyfikację wizualną, z pomocą której skutecznie zakomunikujesz przesłanie Twojej marki oraz w angażujący sposób wpłyniesz na klientów.
Jak stworzyć angażującą identyfikację wizualną?
Identyfikacja wizualna jest istotną częścią brandingu. Nadaje ton i przekazuje Twoje przesłanie potencjalnym klientom, dlatego ważne jest, aby od początku przyjąć dobre założenia.
Oto kilka wskazówek, jak stworzyć angażującą identyfikację wizualną dla swojej marki.
1. Najpierw opracuj jasny i czytelny przekaz Twojej firmy. Pomyśl o swoich docelowych klientach i o tym, jak chcesz, aby postrzegali Twoją firmę. Jaką historię chcesz opowiedzieć? Jaki problem klientów rozwiązuje Twoja firma? Co chcesz im zaoferować? Po określeniu podstawowego przekazu możesz zacząć myśleć o tym, jak chcesz go zaprezentować wizualnie.
2. Zaprojektuj logo, które odzwierciedli charakter i wyjątkowość Twojej firmy oraz trafi wizualnie do docelowych klientów. Dobre logo powinno przyciągać wzrok i zapadać w pamięć, ale także być proste i możliwie ponadczasowe. Jeśli nie masz doświadczenia w projektowaniu, rozważ zatrudnienie profesjonalnego projektanta logo, aby od początku stworzyć właściwy i unikalny znak firmowy.
3. Wybierz styl, kolory, czcionki oraz inne elementy, które podkreślą tożsamość Twojej firmy i wzmocnią podstawowy przekaz. Spójność wizualna jest tutaj kluczowa, upewnij się więc, że wybierasz elementy, które dobrze ze sobą współgrają.
4. Zaprojektuj główny motyw graficzny twojej identyfikacji (tzw. key visual). Będzie to wzorzec, który graficznie i koncepcyjnie określi przekaz Twojej firmy, wytyczne dotyczące stylu oraz formy użytkowania dla wszystkich kolejnych materiałów brandingowych. Postaraj się, aby zaprojektowany key visual pomysłowo obrazował wartości i osobowość marki. Ważne jest, aby na podstawie key visualu stworzyć ujednoliconą linię wizualną, który będzie spójna we wszystkich kolejnych materiałach marketingowych i promocyjnych Twojej firmy.
5. Teraz możesz już stworzyć wszystkie niezbędne materiały identyfikacji wizualnej. Czy będą to elementy cyfrowe takie jak firmowa strona internetowa czy grafiki w mediach społecznościowych, czy też drukowane, np. akcydensy firmowe, katalogi, teczki reklamowe, oznakowania wewnętrzne i zewnętrzne, oznakowania aut firmowych, billboardy, reklamy prasowe, etc, upewnij się, że są one spójne z linią wizualną głównego motywu graficznego i pomiędzy sobą, tak aby zachować tożsamości firmy we wszystkich mediach i na wszystkich platformach.
Projektowanie identyfikacji wizualnej jest kluczowym elementem brandingu i wymaga starannego przemyślenia. Postępując zgodnie z powyższymi wskazówkami, masz jednak możliwość stworzyć samodzielnie własną, unikalną i angażującą identyfikację, która może pomóc w budowie i rozwoju Twojej firmy.
Przykłady firmowych identyfikacji wizualnych
Identyfikacja wizualna fabryki Komet Urpol
Identyfikacja wizualna fabryki mebli Gruszka
Identyfikacja wizualna firmy Berso House Nieruchomości
Identyfikacja wizualna firmy Lex Medica
Identyfikacja wizualna firmy Holding Kenpol
Identyfikacja wizualna fabryk mebli Eltap
Identyfikacja wizualna firmy Sarinż
Identyfikacja wizualna firmy La Derma by MAJ
Identyfikacja wizualna firmy Anna Stefaniak Ortodoncja
Dowiedz się więcej:
Szukasz agencji brandingowej lub potrzebujesz wsparcia w rozwoju marki?
Moweli Creative to agencja brandingowa. Projektujemy i unowocześniamy marki.
Tworzymy świetne identyfikacje wizualne, logo, firmowe strony internetowe oraz wysokiej jakości materiały reklamowe, targowe i promocyjne. Przeprowadzamy rebrandingi przestarzałych wizerunków. Możemy pomóc Ci w rozwoju Twojej marki oraz znacząco zwiększyć jej atrakcyjność i potencjał.