Rebranding wizerunku fabryki obuwia
Strategia marki | Tożsamość | Branding | Produkcja | Nowe media | Komunikacja
Klient
Fabryka obuwia bezpiecznego PPO (Strzelce Opolskie). Czołowy, polski producent obuwia specjalistycznego.
Cel
Rebranding marki (unowocześnienie wizerunku marki). Kreacja logo oraz kompletu materiałów reklamowych (drukowanych i internetowych) dostosowanych do nowych kierunków sprzedaży.
Do zadań agencji Moweli Creative należało:
- analiza grupy docelowej
- budowa głównego komunikatu marki
- opracowanie założeń brandingowych
- architektura informacji
- dobór typografii i kolorystyki
- projekt logo
- wykonanie kart znaku
- projekt akcydensów firmowych
- projekt opakowań
- projekty reklam prasowych
- key visual
- projekt katalogu reklamowego
- projekt i wykonanie strony internetowej marki
- nadzór autorski nad wdrożeniem
Nowe logo marki
Projektując nowe logo postawiliśmy na nowoczesną formę. Sygnet logo to czteroramienna gwiazda, symbolizująca cztery strony świata i jednocześnie globalne kierunki rozwoju marki PPO, określona heksagonem. Typografia nazwy otrzymała poprawiony kerning i proporcje. Odpowiednio dobrana kolorystyka logo stworzyła dodatkowy walor wyróżniający markę.
Karty znaku
Dla nowego logo opracowaliśmy również karty znaku (elementy korporacyjnej księgi znaku). Karty znaku zawierają podstawowe instrukcje ekspozycji logo, rozbarwienia, warianty kolorystyczne oraz kroje zastosowanej typografii.
Akcydensy firmowe
Dla marki PPO zaprojektowaliśmy spójną linię nowych akcydensów firmowych (wizytówki, papiery firmowe, koperty w najczęściej wykorzystywanych formatach).
Katalog reklamowy
Aby odpowiednio wyeksponować główne linie produktowe marki zaprojektowaliśmy 20 stronicowy katalog reklamowy. Zaproponowaliśmy zmianę układu katalogów z dotychczasowych A4 pionowych na A4 poziome, składane po krótszym boku. Dzięki tej zmianie wszystkie produkty zyskały nowoczesny układ optyczny i właściwą prezentację.
Nowe opakowania produktowe
Nowy wizerunek marki PPO to również nowe opakowania produktowe. Po dogłębnej analizie grupy docelowej odbiorców opracowaliśmy nową architekturę informacji oraz komunikatu marki na powierzchni opakowania. Postawiliśmy na prosty w formie i zdecydowany przekaz. Sygnet logo przechodzący przez dwie płaszczyzny kartonu utworzył charakterystyczny i zapamiętywalny element wizerunkowy. Druk opakowań z użyciem farb pantonowych dodał walorów estetycznych. Zastosowanie takich rozwiązań spowodowało, że buty marki PPO oferowane są od teraz do sprzedaży w nowoczesnych i wyrazistych opakowaniach produktowych.
Logo dla nowej linii produktów
Marka PPO to ciągły rozwój i tworzenie nowych specjalistycznych modeli obuwia. Na potrzeby nowej linii produktowej zaprojektowaliśmy logo serii PPO Q-Premium.
Key visual
Na potrzeby właściwych działań marketingowych i reklamowych zaprojektowaliśmy key visual (przewodni motyw graficzny prezentacji reklamowych). Elementy motywu można elastycznie dopasowywać do formatu i właściwego nośnika reklamowego. Na podstawie key visualu opracowaliśmy reklamy prasowe PPO oraz reklamowe materiały internetowe.
Nowa strona internetowa
Z przyjemnością zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy również nową stronę internetową marki PPO. Strona internetowa wykonana została w nowoczesnej technologii responsywnej, przyjaznej zarówno dla komputerów stacjonarnych jak i dla urządzeń mobilnych (smartfonów i tabletów). W stronie zaimplementowany został nasz autorski system administracyjny cms oraz rozbudowany silnik wyszukiwarki produktowej. Szatę graficzną strony zaprojektowaliśmy spójnie z nową linią wzorniczą identyfikacji wizualnej marki. Stronę opracowaliśmy dla 3 wersji językowych. Nowa architektura informacji rozmieszczonych na stronie pozwoliła na wzrost użyteczności strony i łatwości dotarcia do szukanych informacji. Linie produktowe i modele butów zaprezentowaliśmy w przejrzystej nowoczesnej formie.
Identyfikacja wizualna marki
Mamy nadzieję, że rebranding przeprowadzony przez Agencję brandingową Moweli Creative zyska aprobatę klientów marki PPO i wpłynie korzystnie na jej dalszy rozwój.