Co to jest rebranding logo?
Kilka słów o rebrandingu, rewitalizacji, redesignie i unowocześnianiu logo firmowego
Zapewne jak większość przedsiębiorców zakładasz Twój biznes z myślą o wieloletnim działaniu. Uruchamiając firmę określasz zakres Twojej oferty oraz strategię marketingową. Opracowujesz dla Twojej firmy logo i materiały reklamowe. Przez wiele lat może jednak zmieniać się Twoja oferta, mogą zmieniać się produkty i usługi. To zupełnie naturalne. Rynek się zmienia. Jednocześnie zmieniają się też trendy, otoczenie biznesu oraz grupa docelowa Twoich klientów.
Rebranding logo, zwany również rewitalizacją lub redesignem, to najprościej rzecz ujmując unowocześnienie logo. Unowocześnienie jego formy do zmieniającego się kierunku działania firmy, oraz dostosowania logo do nowych odbiorców.
Rebranding logo marki Rudnik
Rebranding logo firmy Lear Logistyka
Rebranding logo firmy Delta Tech Electronics
Rebranding logo marki Etaxo
Rebranding logo marki Bi Meble
Rebranding logo fabryki mebli PPO
Rebranding logo fabryki Meble Gruszka
Rebranding logo marki Your House 24
Kiedy warto rozważyć rebranding logo?
Kiedy czujesz, że Twoja oferta traci zainteresowanie klientów. Odmłodzenie logo oraz wywołana tym zmiana pozostałych materiałów wizerunkowych pokazuje Twój biznes w zupełnie nowym świetle. Nowe logo może spowodować zaciekawienie ofertą nowych klientów oraz wzrost zaufania do Twojej marki.
Często istnieje również drugi powód do rozważenia rewitalizacji. Twój biznes działa doskonale jednak logo i materiały wizerunkowe są już dość archaiczne. Odmłodzenie logo może wpłynąć korzystnie na rozwój Twojej firmy.
Jak przeprowadzić rebranding logo?
Każdą zmianę formy logo należy poprzedzić szczegółową analizą. Analiza obejmuje zarówno Twoje obecne logo, kierunek w którym zmierza Twoja oferta oraz interesująca Cię grupa docelowa klientów. Na podstawie analizy określana jest głębia zmian oraz zakres projektowy nowego logo.
Rewitalizacja może być zarówno kosmetyczna (w takim przypadku w logo odmładzane lub poprawiane są jedynie elementy, forma logo pozostaje bez zmian), jak i gruntowna (w takim przypadku logo zyskuje zupełnie nową formę i charakter).
Strategia budowy marki
Pamiętaj, że rewitalizacja logo to tylko jeden element szerszej strategii budowania marki (brandingu). Zmiana logo powoduje bowiem zmiany w całej identyfikacji wizualnej, akcydensach, materiałach wizerunkowych, stronie internetowej, etc.
Dowiedz się więcej:
Szukasz agencji brandingowej lub potrzebujesz wsparcia w rozwoju marki?
Moweli Creative to agencja brandingowa. Projektujemy i unowocześniamy marki.
Tworzymy świetne identyfikacje wizualne, logo, firmowe strony internetowe oraz wysokiej jakości materiały reklamowe, targowe i promocyjne. Przeprowadzamy rebrandingi przestarzałych wizerunków. Możemy pomóc Ci w rozwoju Twojej marki oraz znacząco zwiększyć jej atrakcyjność i potencjał.