Budowa marki, od czego zacząć. Poznaj 7 kluczowych elementów

Budowa marki, od czego zacząć. Poznaj 7 kluczowych elementów. Agencja brandingowa Moweli Creative
Marka to subtelna struktura. Buduj ją mądrze i konsekwentnie. Poznaj 7 kluczowych elementów, na które warto zwrócić uwagę podczas budowy marki.

1. Zastanów się co dokładnie sprzedajesz

Niezależnie, czy prowadzisz już biznes czy też dopiero zastanawiasz się nad stworzeniem marki, pierwsze co musisz zrobić to odpowiedzieć sobie na pytanie co dokładnie sprzedajesz. Teoretycznie zapewne masz już pomysł na produkt lub usługę ale musisz wiedzieć i wyobrazić sobie, jaką korzyść daje klientowi to co oferujesz. Jaki jego problem rozwiązuje, co zmieni w jego życiu? To musi być jasne i czytelne. Klient wybierze Twój produkt lub usługę tylko wtedy, gdy uzna, że zaspokaja ona jego potrzeby.

2. Kto jest Twoim klientem?

Jeśli już wiesz co sprzedajesz zastanów się kto będzie Twoim Klientem. Komu będziesz sprzedawał / sprzedawała swój produkt bądź usługę. To jest kluczowy element. Bez wiedzy kto jest Twoim klientem nie będziesz wiedział jak celnie skonstruować ofertę, jak zbudować właściwy wizerunek marki i jakich narzędzi marketingowych używać. Zgodzisz się, że inaczej zbudujesz wizerunek marki z ofertą finansową dla klienta biznesowego a inaczej ze sprzedażą kosmetyków dla klientek detalicznych.

3. Gdzie są Twoi klienci i w jaki sposób ich pozyskasz?

Wiedząc kto jest Twoim klientem zastanów się, gdzie są Twoi klienci. W zależności czy produkty lub usługi będziesz sprzedawał / sprzedawała lokalnie, stacjonarnie czy też za pośrednictwem narzędzi internetowych, pomyśl gdzie statystycznie gromadzi się najwięcej Twoich przyszłych klientów i jak najskuteczniej do nich dotrzeć? Być może będą to targi lub miejsca o potencjalnie większej ilości odbiorców a być może będą to fora lub grupy na portalach społecznościowych. Czy do pozyskiwania klientów wykorzystasz materiały fizyczne, drukowane czy też np reklamy Google lub na Facebook’u. Każda z metod będzie wymagała innej strategii oraz narzędzi i materiałów marketingowych.

4. Jakich materiałów marketingowych będziesz potrzebował do sprzedaży produktów lub usług?

Wiesz już co jest Twoim produktem lub usługą i do kogo je kierujesz. Orientujesz się już też gdzie mogą znajdować się Twoi klienci. Zastanów się teraz jakich narzędzi potrzebujesz do osiągnięcia celu. Czy do sprzedaży potrzebna będzie strona internetowa, czy skorzystasz z materiałów drukowanych jak reklamy zewnętrzne, plakaty, broszury lub ulotki informacyjne. Niezależnie, czy potrzebne Ci będą wybiórcze elementy reklamowe czy cały system komunikacji pamiętaj, aby wszystkie Twoje materiały tworzyły spójną identyfikację wizualną. Klient, który zetknie się z Twoimi materiałami powinien je odpowiednio kojarzyć i zapamiętywać. Oczywiście to jaki wizerunek wybierzesz dla Twoich materiałów będzie miało wpływ na to jakie emocje wywoła wśród odbiorców.

5. Jakiej jakości treści przedstawią Twoją ofertę?

Żeby kupić Twój produkt lub usługę klient musi wiedzieć co zyska. Jakie wartości i korzyści otrzyma po zakupie. Jaki problem rozwiąże. Jeśli klient ma kontakt z Twoją ofertą za pośrednictwem strony internetowej ma kilka chwil na zrozumienie co oferujesz. Stosuj język korzyści. Czym prościej i dokładniej przedstawisz wartości produktu lub usługi tym większa szansa, żeby odbiorca treści zdecydował się na kontakt lub zakup. Odpowiednio opracowane treści, tzw. „content marketing” to doskonałe narzędzie pozyskiwania klientów.

6. Czy budujesz dla marki lejki sprzedażowe?

Rzadko zdarza się, aby klient przy pierwszym, przypadkowym kontakcie z Twoją ofertą zdecydował się na zakup. Oczywiście może to mieć miejsce, jeśli Twoja oferta trafia od razu w potrzeby klienta. Najczęściej jednak zakup produktu lub usługi podzielony jest na kilka etapów. Klient, który styka się po raz pierwszy z Twoją marką, cechuje się ograniczonym zaufaniem i niską chęcią interakcji. Twoim zadaniem jest tak zbudować odpowiedni zestaw treści, materiałów marketingowych, reklam lub artykułów internetowych aby poprowadzić klienta od pierwszego kontaktu, poprzez wzbudzanie zainteresowania Twoim produktem lub usługą aż do finalizacji czyli jego zakupu.

7. Konsekwencja

Ten element jest równie ważny jak powyższe. Bardzo często początkowy zapał i euforia przy budowie marki zanika po stworzeniu materiałów marketingowych i pierwszych sukcesach sprzedażowych. Dbaj konsekwentnie o Twoją markę. Twórz relacje z klientami, publikuj nowe treści, oferuj do produktów lub usług wartości dodane. Czym mądrzej i częściej stworzysz nowe materiały brandingowe i marketingowe tym więcej korzyści uzyskasz.

Dowiedz się więcej:


Szukasz agencji brandingowej lub potrzebujesz wsparcia w rozwoju marki?

Moweli Creative to agencja brandingowa. Projektujemy i unowocześniamy marki.
Tworzymy świetne identyfikacje wizualne, logo, firmowe strony internetowe oraz wysokiej jakości materiały reklamowe, targowe i promocyjne. Przeprowadzamy rebrandingi przestarzałych wizerunków. Możemy pomóc Ci w rozwoju Twojej marki oraz znacząco zwiększyć jej atrakcyjność i potencjał.

 

Zobacz realizacje
Pobierz szablon audytu marki
Zapytaj o projekty